Bugün sizlere Meta Tag Oluşturma aracımızdan ve meta tag nedir hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.

Meta tag bilgisine sahip iseniz hemen bu (Meta Tag Oluşturma) linkinden meta etiketlerinizi oluşturabilirsiniz.

Öncelikle bilmeyenler için; Meta Tag nedir, Meta Tag Nasıl Olmalı?

Meta tagları türkçe karşılığı meta etiketleri’dir. Bu etiketler , web sayfalarının bilgi etiketleridir. Arama motorlarına yani google, bing, yandex, bing vs. sitelere sitenizin site içeriği hakkında ve sayfa yapısı hakkında bilgi sunar. Arama motorlarına istediği türde ve uygun meta tagları sitenize eklemeniz sayesinde, üst sıralarda yer almak  kolay basittir. Meta tag’lar sayfa kodlamızın yani <head> bu alana </head> eklenir.

EKLEMENİZ GEREKEN META TAG’LAR NELERDİR?

BAŞLIK META TAG’I
<title>Meta Tag Nedir ? </title>

Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta <title> etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.

AÇIKLAMA META TAG’I
Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.
<meta name=”description” content=”meta degiskenleri”>

ANAHTAR KELİME META TAG’I
keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker.
Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır.
“site ekle site site ” gibi yazmak yerine “site, siteler, site ekle, sitemi ekle, siteekle, siteekliyor” şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka “seccade” kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi seccade yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.
<meta name=”keywords” content=”seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services”>

DİL META ETİKETİ – Langue META TAG
Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows’ta Türkçe karakter seti kullanır.
<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=windows-1254″>
Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.
<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=iso-8859-9″>

Yönlendirme META TAG
<meta http-equiv=”refresh” content=”10; URL=dosya.html”>
Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin

SAYFA İÇERİĞİNİ TANITAN CÜMLE
<meta name=”abstract” content=”SEO (Search Engine Optimization) Nedir“>
Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)

SAYFAYI KURUCUSU META TAG
<meta name=”author” content=”Mert öğüt “>
author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum

SAYFA İÇERİĞİNİN BELİRTEN KATEGORİ 
<meta name=”classification” content=”Internet Marketing”>
classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)

YAYIN SAHİBİ – SİTE SAHİBİ TELİF HAKKI TAG‘I
<meta name=”copyright” content= “28 Haziran 2016 Websitekaydet “>
copyright : programın yayın hakkının sahibi

İÇERİK KİME HİTAP EDİYOR / META TAG‘I
<meta name=”distribution” content=”Global / Local”>
distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)

SAYFADA KULLANILAN DİL META TAG’I
<meta name=”content-language” content=”tr”>
language : Sayfada kullanılan dil

İÇERİK YÖNELİK META TAG’I
<meta name=”rating” content=”General / Mature / *****”>
rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse “All” yapılmalıdır.

SAYFA TİPİ META TAG’I
<meta name=”resource-type” content=”document”>
resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)

ROBOTS META TAG’I
<meta name=”robots” content=”index, follow”>
robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir
index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz
follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez
imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme
imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme
archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel)
all : sayfanın her şeyi arşive alınır

BOTLARI ZİYARET TARİH META TAG’I
<meta name=”revisit-after” content=”7 days”>
revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.

ARŞİVLEME META TAG’I
<meta http-equiv=”cache-control” content=”no-cache”>
cache-control: sayfa arama motoru tarafından arşivlenmez.

DUYURU META TAG’I
<meta http-equiv=”expires” content=”14 feb 2016″>
<meta http-equiv=”expires” content=”0″>
duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler.
Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar

SAYFA CACHE META TAG’I
<meta http-equiv=”pragma” content=”no-cache”>
sayfa cache’e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.

EMAİL META TAG’I
<meta http-equiv=”reply-to” content=”info@wsk.com”>
sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.

İFRAME/ FRAME META TAG’I
<meta http-equiv=”window-target” content=”_top”>
sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.

ÖRNEK SOSYAL AĞ META TAGLARI – Open Graph Meta Tags

Aşağıda örnek sitemizin meta taglarını yayınladım. Kendinize göre düzenleyip, sitenizin
<head> </head>

<meta property=”og:localecontent=”tr_TR“/>

<meta property=”og:site_namecontent=”WebSiteKaydet“/>

<meta property=”og:titlecontent=”WebSiteKaydet“/>

<meta itemprop=”namecontent=”WebSiteKaydet“/>

<meta name=”twitter:titlecontent=”WebSiteKaydet“/>

<meta property=”og:urlcontent=”http://websitekaydet.com/“/>

<meta name=”twitter:urlcontent=”http://websitekaydet.com/“/>

<link rel=”canonicalhref=”http://websitekaydet.com/”/&gt;

<meta property=”og:typecontent=”website“/>

<meta property=”article:publishercontent=”https://www.facebook.com/WebSiteKaydet“/>

<link rel=”publisherhref=”https://plus.google.com/109639295327752752010/”/&gt;

<meta name=”twitter:sitecontent=”@Websitekaydet“/>

<meta property=”og:descriptioncontent=”WebMaster & Seo Araçları & Dizin Rehberi“/>

<meta name=”descriptioncontent=”WebMaster & Seo Araçları & Dizin Rehberi“/>

<meta itemprop=”descriptioncontent=”WebMaster & Seo Araçları & Dizin Rehberi“/>

<meta name=”twitter:descriptioncontent=”WebMaster & Seo Araçları & Dizin Rehberi“/>

<meta property=”og:imagecontent=”http://websitekaydet.com/wp-content/uploads/2016/06/logoust.jpg“/>

<meta property=”og:image:widthcontent=”2400“/>

<meta property=”og:image:heightcontent=”960“/>

<meta itemprop=”imagecontent=”http://websitekaydet.com/wp-content/uploads/2016/06/logoust.jpg“/>

<meta name=”twitter:imagecontent=”http://websitekaydet.com/wp-content/uploads/2016/06/logoust.jpg“/>

<meta name=”twitter:cardcontent=”summary_large_image“/>

 

Arama motorları geliştikçe tabi yeni tagları, sizlerle paylaşacağız. Yeni güncellemeler için bizi takip edin. Sosyal ağlardan ve güncel blogumuzdan, anlık haberdar olabilirsiniz.

Kaynak – Resouce : http://websitekaydet.com/meta-tag-olusturma-araci-meta-tag-nedir.html

Reklamlar